J. A. Bayona rep el Premi Màquina del Temps del Sitges 2023

La jornada de dimarts del festival ha arrencat a l’Auditori amb la projecció de dues pel·lícules cridades a ser algunes de les majors sorpreses d'aquesta edició del Festival. La primera ha estat ‘BEST WISHES TO ALL’ del director japonès Yûta Shimotsu, una demostració que el j-horror segueix en plena forma. El següent torn ha estat per a 'STOPMOTION’, la macabra història d'una animadora de stopmotion que acaba sent consumit pel seu propi art, la projecció del qual ha causat autèntica sensació.
Un dels moments més esperats d'aquesta edició del Festival ha arribat aquesta nit a l’Auditori, quan J. A. Bayona, prèviament a la projecció de ‘LA SOCIEDAD DE LA NIEVE’, ha recollit el Premi Màquina del Temps. La pel·lícula adapta el llibre homònim de Pablo Vierci sobre l'accident d'avió de l'equip de rugbi uruguaià que va fer que acabessin atrapats als Andes sense forma de subsistència més enllà del canibalisme. Al matí, el director ha comparegut en roda de premsa per a parlar sobre la flamant pel·lícula espanyola seleccionada per a competir a l'Oscar a Millor Pel·lícula Internacional. J. A. Bayona ha parlat sobre com “el Festival de Sitges és molt especial perquè l'espai entre escenari i la primera fila de butaques és molt petit, en el sentit que és molt fàcil veure a aquells directors als quals un admira asseguts entre el públic”. Sobre el llibre que inspira la pel·lícula, el director ha comptat com el que el va atreure no va ser el canibalisme: “el que més em va interessar i em va impactar des d'un primer moment va ser el component filosòfic i psicològic de la història”.
A la Sala Garbí 2, ha tingut lloc un dels Encounters més esperats com a part de Sitges Industry: J.A. Bayona ha estat parlant sobre la seva carrera cinematogràfica i la producció de la seva última pel·lícula, ‘LA SOCIEDAD DE LA NIEVE’. D'altra banda, Alexandra Heller-Nicholas ha protagonitzat la xerrada “Fashion Victims. Fashion Horror”, on ha repassat l'estreta relació entre moda i cinema de terror, i Marina Borràs i Iris C. Permuy han parlat sobre el paper de la Intel·ligència Artificial al cinema contemporani en “IA en subtítols i guions: Apocalypse Now?”. Un altre esdeveniment que ha començat avui és el Film Financing Market, aules rodones, conferències, presentacions i reunions one-to-one per trobar finançament pels projectes més fantàstics del panorama.