El Miramar estrena dues noves exposicions fins al setembre

El Miramar estrena dues noves exposicions fins al setembre

La mostra ‘Del pòsit al vel de la ignorància’ amb una cinquantena d’obres de Neus Villar i la retrospectiva pòstuma del fotògraf Josep Maria Peñalver, ja es poden visitar al Miramar Centre Cultural.

L’artista multidisciplinar vilafranquina, Neus Villar, presenta l’exposició ‘Del pòsit al vel de la ignorància’ instal·lada a la planta baixa d’aquest equipament municipal. A través d’una cinquantena d’obres entre pintures, dibuixos i instal·lacions, l’artista plasma tant el seu treball d’experimentació amb materials com el seu objectiu d’explorar el sentit de la vida a través de l’art. Les seves obres, creades entre els anys 2019 i 2023 conformen un projecte expositiu singular que es pot visitar fins al 24 de setembre.

La família del fotògraf Josep Maria Peñalver ha impulsat ‘Instants que perduren’, una retrospectiva pòstuma que recull una selecció de les seves fotografies a la primera planta d’aquest equipament cultural. La mostra exhibeix més de de 150 imatges, entre les quals hi ha fotografies analògiques i digitals amb diferents temàtiques. La vida laboral de Peñalver va estar relacionada amb el món de la imatge i la comunicació a través de la publicació d’imatges seves per a diaris editorials o publicitat, entre altres camps. D’aquests treballs destaquen les fotografies que va publicar al Suplement “Estilos de vida” del diari La Vanguardia entre els anys 2005-2008. Ara les creacions del fotògraf, que també va ser soci de la Secció Fotogràfica del Grup d’Estudis Sitgetans (GES), es podran contemplar fins al 24 de setembre al Miramar-Centre Cultural.