Consulta l'agenda d'activitats de les Biblioteques de Sitges

Consulta l'agenda d'activitats de les Biblioteques de Sitges
01 - 31 març 2022

A banda de trobar-hi tots els llibres que busqueu (novetats i clàssics), recomanacions si no sabeu ben bé què llegir, i un espai de lectura o estudi tranquil i còmode, les Bilblioteques de Sitges –Biblioteca Santiago Rusiñol i Biblioteca Roig i Raventós– també tenen una programació estable i gratuïta d'activitats per a adults i infants. 

MARÇ 2022

Activitats per a adults

Dijous 3 a les 18:30h - Biblioteca Santiago Rusiñol
Xerrada teatralitzada “Els quartos de la Virginia”
, a càrrec de Núria de Calella, actriu.

 Què és el que necessita una dona per ser escriptora? Aquesta és la pregunta que li formulen a Virginia Woolf i la que dóna peu a l'assaig "Una cambra pròpia". La resposta és simple: un quarto, és a dir, una habitació, i quartos, és a dir, diners. 

La Núria de Calella ens rep a la porta de la biblioteca caracteritzada com a Virginia, a aquesta casa nostra de cultura i coneixement, i ens condueix, amb les paraules precioses i necessàries de l'autora i d'altres dones escriptores, cap als diferents espais, físics, de pensament, literaris i emocionals, en un recorregut que ens convida a la reflexió amb humor, amor, sensibilitat i lluita. 

Dins dels actes commemoratius del Dia de la Dona.

Aforament limitat. Inscripció prèvia presencialment a la biblioteca Santiago Rusiñol, per telèfon (93 894 11 49), o correu electrònic (b.sitges.sr@diba.cat). 

Dimarts 15 a les 18:30h - Biblioteca Santiago Rusiñol
Presentació de la novel·la “Ella, la noia”
, de Carme Montserrat. A càrrec de l’autora i Núria Mirabet, poeta.


La protagonista és una noia resolutiva i amb les idees clares que sent una devoció i amor incondicional per les seves arrels: les vinyes del Penedès. Filla gran d’un matrimoni dedicat a la terra, ja des de ben jove se sentirà hereva i responsable del mas familiar, on acaba descobrint un passat que ha marcat el seu destí.

 

Dimecres 16 a les 18:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Tertúlia literària "Dones fortes, dones valentes”
a càrrec d’Elena Cejas, llicenciada en filologia hispànica.

 Amb motiu de la Diada per a la Dona, a la tertúlia literària d’aquest mes donem protagonisme a les dones escriptores i ens focalitzarem en les dones que han demostrat valentia i coratge per aconseguir la seva llibertat personal i que han deixat testimoni literari dels seus fets.  Recordarem dones del passat però també del present, perquè encara hem de lluitar per sobreviure a guerres, a imposicions polítiques, religioses, socials i fins i tot familiars. Totes elles, valentes i coratjoses, són un exemple per a totes les dones i fa que les estimem molt més. 

Dins dels actes commemoratius del Dia de la Dona.

 

Divendres 18 a les 19:00h - Biblioteca Santiago Rusiñol
Presentació del llibre “Mudança endins”
, de Cèlia Sànchez-Mústich. A càrrec de l’autora i Sònia Moll, poeta.

El nou poemari, i el més íntim de l’autora, ens parla del dol per la mare. 

A l’epíleg, Jaume C. Pons Alorda diu que aquest llibre està "escrit amb furor i elegància que converteix les estructures inquietants i injustes del món en l’or del poema a través del laboratori vivent de la mirada creativa. Nou exemple irrefutable que Cèlia Sànchez-Mústich és una de les nostres millors alquimistes i escriptores."

 

Dijous 24 a les 18:30h – Biblioteca Santiago Rusiñol
Xerrada: “Sitgetanes que mereixen un carrer”.
A càrrec d’Àngels Parés Corretger i Alba López.

Qui són les dones sitgetanes proposades per a donar nom a diferents carrers de la vila? L’Ajuntament de Sitges ha iniciat els tràmits per a canviar el nomenclàtor d’alguns carrers i places, tot potenciant els noms de dones per a aconseguir una distribució més equitativa. Aquest procés donarà veu a la ciutadania, que podrà opinar sobre la proposta i participar en una consulta popular.

Des de la biblioteca volem donar a conèixer el projecte i, sobretot, aquestes onze dones destacades a Sitges per diferents motius.

Dins dels actes commemoratius del Dia de la Dona.

 

Dimarts 29 a les 18:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Xerrada ”Rostres del desig en la literatura.”
a càrrec de Teresa Costa-Gramunt, escriptora.

Diferències entre desig, amor i sensualitat en aquell espai intemporal que són els llimbs entre els amants. Els rostres del desig han estat escrits directament o insinuats, com en els contes de Víctor Català. El filòsof José Ortega y Gasset va arribar a afirmar que l'amor era un gènere literari. 

Acte dins de la programació Vilapensa, festival del pensament del Penedès (4-10 d’abril), enguany dedicat al desig i la passió.

 

Dijous 31 a les 18:30h - Biblioteca Santiago Rusiñol
Presentació de l’anecdotari “Tutti Frutti”
, d’August Bover, a càrrec de l’autor i Anton M. Espadaler, doctor en filologia romànica.

August Bover torna a la prosa per aplegar un conjunt de 131 anècdotes vistes o sentides. Es tracta de petits fragments de vida, d’anècdotes que es conten com a reals i on hi ha sempre un final divertit, humorístic. Dividit en tres blocs, al primer hi trobem un recull d’anècdotes molt variades; al segon s’hi agrupen anècdotes lingüístiques. I finalment, al tercer s’hi troben les anècdotes protagonitzades per catalans terres enllà, fora dels territoris de llengua catalana. 

 

**Clubs de les Biblioteques de Sitges (només per a usuaris inscrits)

  • Dimecres 2, a les 18:00h · Biblioteca Santiago Rusiñol

Book Club - Moderat per Tom Maguire – "A manual for cleaning women", by Lucia Berlin.

  • Dimarts 8, a les 18:00h · Biblioteca Santiago Rusiñol

Club Literatura Universal - Moderat per Carme Rei Granger - "Hôzuki, la librería de Mitsuko", de Aki Shimazaki.

  • Divendres 11, a les 18:00h · Biblioteca Santiago Rusiñol

Cita amb “Malamant” i el seu autor, Dani Alba. 

  • Dimarts 22, a les 18:00h · Biblioteca Santiago Rusiñol

Club Llegir el Teatre - Moderat per Laura Sánchez – “Macbett”, de Eugène Ionesco. 

  • Dimecres 30, a les 18:00h · Biblioteca Santiago Rusiñol

Club Àgora - Moderat per Mayte Galán - "El último encuentro", de Sándor Márai.

 

** Exposicions

Del 7 de març al 7 d’abril – Pati de la biblioteca Santiago Rusiñol
Mostra artística col·lectiva de pintura “De la nostra terra”,
del Col·lectiu Blauet (Carme Dalleres, Isabel Suriol, J.Luis Redondo, Tuli Sànchez, Xavi Pascual, Fina Badell, Pitxi Caride, Sònia Martínez, Lourdes Martínez, Merxe Cano, Mercè Garcia, Annabel Muñoz,Tim Newey,Vicky Guglietti, Maite Franch, Pepa Castelló, Claudia Tordecillas, Marijé Alonso, Joan Nadal).

Soques d’arbres centenaris que n,han vist de tots colors i persisteixen en tornar a florir per regalar- nos fruits de nou... Petit homenatge als arbres grans.

 

Fins al 31 de març – Vitrines de la biblioteca Santiago Rusiñol
Mostra de llibres: “Commemorem aniversaris: 125 anys del naixement de Josep Carbonell i Gener, i 160 de Miquel Utrillo”.

 Mostra de llibres, fotografies i objectes per a conèixer o tornar a descobrir dos il·lustres sitgetans, que compartiran les vitrines de l’entrada per uns dies.

Els protagonistes són l’escriptor, assagista i promotor cultural Josep Carbonell i Gener (nascut el 24 de març de 1897), i Miquel Utrillo i Morlius, enginyer, pintor, decorador, i crític i promotor artístic (nascut el 16 de febrer de1862). 

 

Especial Dia de la Dona

Del 4 al 15 de març – Aparador de la biblioteca Josep Roig i Raventós*
“Amb nom de dona”.
Mostra de novel·les d’escriptores i de llibres sobre feminisme.

“Lots lila”. Préstec de bosses amb contingut sorpresa per a adults i infants. Emporta’t una bossa en préstec i deixa’t sorprendre pel seu contingut: llibres i pel·lícules amb nom de dona.

 

 Del 4 al 25 de març – Biblioteca Santiago Rusiñol *

“Desig i sexualitat en clau de dona”. Mostra de llibres, novel·les i pel·lícules en les què el desig i la sexualitat de les dones en són protagonistes o el fil conductor de l’argument, per a empoderar-nos i fer-nos més conscients i lliures en les nostres eleccions i gestió emocional.

*Tots els llibres exposats es podran agafar en préstec amb el carnet de biblioteca.

 

Activitats infantils i familiars

Divendres 4 a les 17:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Hora del conte: "La sorprenent història de la princesa que flotava”
, a càrrec de la Companyia “Tirabec”.

 Aquest conte, basat en el llibre de Florence Perry Heide, tracta d’una princesa que té un problema molt peculiar: flota.
Cada dia, els seus pares li fan portar robes pesades, una corona de joies feixugues i pedres precioses cosides als mitjons per tal que mantingui els peus a terra. Però un dia troba un venedor de globus i decideix despullar-se de les seves robes de princesa i sortir volant. Una història de noies valentes que s’ajuden entre si i aconsegueixen amb enginy que un problema deixi de ser una preocupació…

Recomanat a partir de 3 anys.

Dins dels actes commemoratius del Dia de la Dona.

 

Dimecres 9 a les 17:30h – Biblioteca Santiago Rusiñol
Hora del conte: "I es va fer la llum”. 

El conte “I es va fer la llum” tracta sobre la infància i la pobresa energètica, i està inspirat en les vivències de les famílies de l’Aliança contra la pobresa energètica i els testimonis de la infància de la Cañada Real, que a l’octubre de 2021 portava un any sense llum i va ser molt valenta.

Recomanat a partir de 6 anys.

Dins del projecte Biblioteques sense fronteres: per un món més just, enguany dedicat a la sostenibilitat ambiental.

 

Divendres 11 a les 17:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Hora del conte: "Roda, roda, molinet”,
a càrrec de Rosa Pinyol.

El món, la lluna, el sol, les rodes, les pilotes, les nòries, els molins… totes les coses rodones giren, volten, rodolen o roden. Els molinets, també? De debò? Ai, mareta, mareta, el cap em roda! Quin mareig!!! Ai, ai, això serà un no parar!!!

Recomanat a partir de 3 anys. 

 

Dissabte 12 a les 11:00h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
Story Time: "Say it in English! Baby experience”,
a càrrec de Kids&Us Language School.

Contes en anglès per als més petits de la casa. No us perdeu l’experiència!

Recomanat de 0 a 3 anys.

 

Divendres 18 a les 17:30h - Biblioteca Josep Roig i Raventós
Hora del Conte: “...i es va cosir unes ales”,
a càrrec de Judith Navarro, de la Petita Companyia.

El temible senyor del bosc vençut per una criatura, l'univers infinit apamat per una mare en un sol dia, i la insensibilitat d'uns éssers superbs consumida per la senzillesa d'una sàvia.
Aquest són només alguns dels escenaris possibles quan ella es proposa quelcom tan natural com cosir unes ales.
"...i va cosir unes ALES" és una sessió de narració oral i gestual construïda a partir de bona literatura oral i escrita per a infants, els quals, des de la senzillesa del llenguatge i l'imaginari que projecten, mostren un món de justícia, igualtat i llibertat personal que el cor de tot infant sap reconèixer.

Recomanat a partir de 3 anys. 

Dins dels actes commemoratius del Dia de la Dona.

 

Dimecres 23 a les 17:30h – Biblioteca Josep Roig i Raventós
BiblioTaller “Benvinguda primavera”

 L’últim dimecres de cada mes us expliquem un conte, fem un petit debat sobre el conte explicat, i finalment us proposem una manualitat relacionada amb la història.

Recomanat a partir de 6 anys.

Inscripció prèvia a la biblioteca Josep Roig i Raventós (presencialment, per correu electrònic o telèfon).

 

Dimecres 23 a les 17:30h – Biblioteca Santiago Rusiñol
Hora del conte: "Encendre la nit”
, a càrrec de Sandra Rossi.

Quan la Laura no pot dormir, treu el cap per la finestra i contempla les estrelles que parpellegen. A la Laura li encanta la nit. En canvi, al Pol li passa ben bé el contrari. Tan bon punt es fa fosc, encén tots els llums de casa. Tots! Al Pol, la nit no li agrada gens. Un dia, a mitjanit, la Laura i el Pol tindran unes visites sorprenents...

Recomanat a partir de 3 anys.

 

Divendres 25 a les 17:30h - Biblioteca Josep Roig i Raventós
Hora del Conte: “Una mirada de contes”,
a càrrec de Blai Senabre.

Contes per a escoltar amb els ulls ben oberts, amb el suport de llibres i àlbums il·lustrats.

Recomanat a partir de 3 anys.

 

Dissabte 26 a les 11:00h - Biblioteca Josep Roig i Raventós
Hora del Conte per a nadons: “Música en bolquers”
a càrrec d’Aina Camp.

A través de la música i el món sonor reforçarem vincles i gaudirem d'una bona estona en família.

Recomanat de de 0 a 3 anys. Gràcies per ser puntuals!

 

  • 6a edició PUJA AL TREN 

Concurs de lectura organitzat per les biblioteques de l'Alt Penedès-Garraf, per a infants de 9 a 13 anys. Un viatge en tren per diferents línies de lectura en el què es tracta de llegir 3 llibres i respondre els tres enigmes de forma correcta. Al finalitzar el concurs rebran un diploma i entraran en el sorteig d'un premi.

De l'1 de desembre de 2021 al 31 de maig de 2022. 

Inscripcions a les sales infantils de les Biblioteques de Sitges.

 

  • Clubs de lectura: 

Dilluns 7  a les 17:30h 

Club de lectura Protagonista Jove (a partir de 12 anys). 

"El famosíssim catàleg de Wlaker & Dawn", de Davide Morosinotto.

 

Dilluns 14 a les 17:30h 

Club de lectura Àuryn (de 10 a 12 anys). 

"Capgirat", d’Alba Dalamu i Cinta Vidal.

 

Lloc
Biblioteques de Sitges (Biblioteca Santiago Rusiñol i Biblioteca Roig i Raventós)
Data
Activitats de febrer 2022
Horari
Diversos horaris