Concert de clàssica al Racó de la Calma: Lucía García, soprano i Anna Crexells, piano

Anna Crexells
Neix a Barcelona. Es gradua al Conservatori Superior del Liceu. Amplia la seva formació amb Àngel Soler amb qui obté el Títol de Grau Superior de Cambra; i en el Master d’Acompanyament vocal de Musikene.
Col·labora en diferents orquestres com l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, i la Orquestra de Cadaqués.
Lucia Garcia
La Lucía és una jove soprano cordovesa de 21 anys d’edat. La seva trajectòria internacional li suposa diversos reconeixements, com ser nomenada “Madrina de Honor” de la candidatura de Lucena a ciutat creativa de la música, títol concedit per la Unesco.
Ha estudiat 6 anys en l'especialitat de piano, al Conservatori Professional de Música Maestro Chicano a Lucena (Còrdova). Finalitza el grau Professional de Cant amb la qualificació de Matrícula d'Honor al Conservatori Professional de Música Manuel Carra de Màlaga.
El 2022 va obtenir la Menció d'Honor al Concurs “Mirabent i Magrans” de Sitges i, el 2023 una beca de la Fundació Opera Actual finalitzant amb un recital al Cercle del Liceu de Barcelona.
Ha participat com a alumna activa a Masterclasses d'Edgardo Rocha, Mariola Cantarero, Xavier Sabata, Fiorenza Cedolins, Vanessa Goikoetxea, Giulio Zappa i Ildebrando D'Arcangelo participant al concert final al Palazzo Pesce de Mola de Bari i amb Mariela Devia a La Corunya.
Va desenvolupar la seva tècnica vocal amb el logopeda i cantant professional Francisco Crespo.
L'octubre del 2022 va debutar a l'òpera de nova producció “Abuxarra Abuxarra” d'estrena mundial del compositor Wim Zwaag dirigida per Rafael Lamas, a Almeria i Granada.
Al novembre de 2022 rep al IV Concurs Nacional de Cant Ciutat d'Albacete el premi Jove Promesa de l'AAAO.
Al desembre va destacar en una Gala Lírica de Nadal organitzada pel Vicerectorat de la Universitat de Jaén.
Al juny de 2023 va aconseguir el premi “La voz de más porvenir” a la 40 edició del Concurs Internacional de Cant Ciutat de Logronyo.
Al setembre de 2023 va ser becada per la Fundació Montserrat Caballé a participar a les master classes del tenor Josep Carreras participant així mateix al Concert final el passat 1 d'Octubre 2023 al Reial Cercle Artístic de Barcelona.
Al novembre va ser convidada a cantar extractes de Gilda al Teatro Real de Madrid per a la presentació de Rigoletto, obtenint un gran èxit.
El passat mes de març va obtenir el 1r Premi del Concurs Internacional de Música de Les Corts a Barcelona i va realitzar actuacions al Cicle de Primavera 2024 a la Casa Bartomeu “Jardí dels Tarongers” i al Cicle New Artist de la Fundació Victòria dels Àngels.
Properament actuarà al Cicle Líric de Còrdova i al Festival Internacional de Música al Monestir de Ripoll (Girona).
El seu debut operístic serà amb el rol de Micaela a Carmen amb l'Òpera de Catalunya.
Racó de la Calma
Concurs Mirabent Magrans
PREU: 12 € // Consulteu descomptes